reklam
reklam
17 Aralık 2025
İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7261 %0.06
50,1064 %-0.2
5.926,40 % 0,28
Ara
RVpress Politika Kırık Tüneli Projesi ile Ulaşımda Yeni Bir Dönem

Kırık Tüneli Projesi ile Ulaşımda Yeni Bir Dönem

Okunma Süresi: 2 dk

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırık Tüneli Projesi'nin Türkiye’nin kuzeydoğusunda önemli bir mühendislik eseri olduğunu vurgulayarak, "Rize ve Erzurum yolu 52 kilometre kısalacak" açıklamasında bulundu. Bu proje, Erzurum-İspir-Rize Devlet Yolu ile birlikte, bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendirecek önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Proje Hakkında Detaylar

Erzurum'da devam eden Kırık Tüneli Projesi, Türkiye'nin kuzey-güney koridoru üzerinde yer alan Doğu Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kritik bir bağlantı oluşturacak. Uraloğlu, projenin Ovit Tüneli'nin devamı ve tamamlayıcısı niteliğinde olduğunu belirterek, istihdam ve ekonomik fayda açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. Proje tamamlandığında, mevcut yolun uzunluğu 248 kilometreden 196 kilometreye düşecek. Bu da ulaşım süresini 40 ila 60 dakika azaltacak.

İnşaat Aşaması ve Zorluklar

Bakan Uraloğlu, Kırık Tüneli’nde kazı-destekleme çalışmalarının yüzde 90’ının tamamlandığını ve nihai beton kaplamanın yüzde 78’inin gerçekleştirildiğini belirtti. Projenin inşaat sürecinde karşılaşılan zorluklar arasında yoğun yeraltı suyu baskısı dikkat çekiyor. Bu nedenle proje kapsamında suyun deşarj edilmesi için kuyular açıldığı, en yoğun zamanlarda saniyede 206 litre su tahliyesi yapıldığı kaydedildi. Uraloğlu, "Bu tünel, dağların kalbine mühendislik imzası atan bir eser niteliği taşımaktadır" dedi.

Erzurum’un Stratejik Önemi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Erzurum'un Kafkasya Koridoru üzerindeki stratejik konumuna da dikkat çekerek, bölgenin transit ticaret yolunda önemli bir sanayi ve ticaret merkezi olduğunu vurguladı. Son 23 yılda Erzurum'un ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 126 milyar lira yatırım yapıldığını belirten Uraloğlu, bu yatırımların ulaşım ağını geliştirme çabalarının bir parçası olduğunu ifade etti. Ayrıca, Erzurum’un demiryolu ağının yenilenmesi ve havalimanının modernizasyonu gibi projelere de değindi.

Gelecek Projeler ve Hedefler

Bakan Uraloğlu, Erzurum'u hızlı tren ile tanıştıracak olan Erzincan-Erzurum-Kars hızlı tren hattı etüt projelerinin 2026 yılında tamamlanmasını hedeflediklerini belirtti. Ayrıca, bölgedeki 12 önemli karayolu projesinin yapımına devam edildiğini ve Erzurum'un ulaşım altyapısının güçlendirilmesinin süreceğini vurguladı. Uraloğlu, Kırık Tüneli’nin tamamlanmasının ardından Erzurum ile Rize arasında ulaşımın daha da kolaylaşacağını ve bölgenin ekonomik gelişimine katkı sunacağını ifade etti.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *