Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaokul ve lise öğrencileri için 2025-2026 eğitim öğretim yılına ait ortak yazılı sınav takvimini açıkladı. 2023-2024 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan ortak sınavlar, bu yıl da kapsamlı bir şekilde gerçekleştirilecek. Öğrencilerin akademik gelişimlerini süreç odaklı olarak takip etmeyi hedefleyen bu uygulama, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bir bütünlük sağlamayı amaçlıyor.
Ortak Sınavların Amacı ve Uygulama Süreci
Ortak sınavlar, 6, 7, 8, 9 ve 10. sınıf düzeylerinde ülke genelinde düzenlenecek. Yapılan açıklamada, sınavlarda kullanılacak açık uçlu soruların, öğrencilerin konuları ne ölçüde anladığını ortaya koymasının yanı sıra öğretmenlerin öğrencilere geri bildirim vermesine de olanak tanıyacağı vurgulandı. Bu sayede öğretmenler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha etkili bir şekilde yönlendirebilecek ve sınıf ortamındaki gelişimlerini yakından takip edebilecekler.
2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Sınav Takvimi
MEB tarafından yayımlanan takvime göre, 2025-2026 eğitim öğretim yılının 1. dönem 1. yazılı sınavları Kasım 2025'te gerçekleştirilecek. 7. sınıf Türkçe dersi için sınav tarihi 4 Kasım Salı, 8. sınıf Türkçe dersi için 5 Kasım Çarşamba, 9. sınıf matematik dersi için ise 6 Kasım Perşembe olarak belirlenmiştir. Öğrenciler, bu tarihlerde ortak sınavlara katılacak ve başarılarını değerlendirme fırsatı bulacaklar.
2. dönem 1. yazılı sınavları ise Nisan 2026'da yapılacak. 6. sınıf Türkçe dersi 7 Nisan Salı, 6. sınıf ve 8. sınıf matematik dersi 8 Nisan Çarşamba, 10. sınıf matematik dersi 9 Nisan Perşembe ve 10. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi için 10 Nisan Cuma günleri sınavlar düzenlenecek. Ayrıca, 2. dönem 2. yazılı sınavları Haziran 2026'da uygulanacak. Bu sınavlar kapsamında 7. sınıf matematik dersi için 2 Haziran Salı ve 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi için 3 Haziran Çarşamba günleri sınavlar yapılacaktır.
Öğrenci Başarılarının Değerlendirilmesi
Ortak yazılı sınavlar, ülke genelindeki akademik başarı seviyelerinin değerlendirilmesine olanak tanıyacak. Sınav sonuçları, öğrencilerin hangi alanlarda güçlendirilmesi gerektiği konusunda bilgi sağlayacak. Bu uygulama, eğitim sisteminde standardizasyon sağlarken, öğrencilere de daha iyi bir öğrenme deneyimi sunmayı hedefliyor. MEB, bu süreçle birlikte eğitimde kaliteyi artırmayı amaçlıyor.