Geçim sıkıntısı ve mülakat uygulamalarına karşı seslerini duyurmaya çalışan öğretmenlerin 10 gündür sürdürdüğü açlık grevi devam ederken, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in mezuniyet törenindeki açıklamaları dikkat çekti.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Ankara’daki bir okulun mezuniyet programında yaptığı konuşmada, eğitim sisteminin ülke gündemindeki yerini ve öğretmenlerin konumunu değerlendirdi. Sahadaki açlık grevleri ve sert müdahalelerle gündeme gelen öğretmenlerin durumuna doğrudan değinmeyen Tekin, eğitimin her ülkede en çok konuşulan başlık olduğunu savundu.
Eğitimde Pozitif İvme Vurgusu
Bakan Tekin, eğitimle ilgili haberlerin kamuoyunda tedirginlik yaratmaması gerektiğini belirterek, Türkiye’de eğitimin sıkça konuşulmasını bir gelişmişlik göstergesi olarak yorumladı. Eğitim sistemindeki antidemokratik bariyerleri temizlediklerini ve fiziksel altyapıyı iyileştirdiklerini ifade eden Tekin, uluslararası kuruluşlardan eğitimde “olağanüstü sıçrama” geri dönüşleri aldıklarını iddia etti.
Öğretmenlerin Emeğine Dair Açıklamalar
Konuşmasının devamında eğitim süreçlerinin merkezinde yer alan öğretmenlerin önemine değinen Tekin, "Öğretmen arkadaşlarımızın emeği ve fedakarlığı olmadan atılan adımların karşılık bulması mümkün değil. Onların çabalarını göz ardı etmiyoruz" dedi.
Ancak Bakan’ın bu söylemleri, özel sektördeki güvencesizlik ve düşük ücret politikaları nedeniyle 10 gündür açlık grevi yapan, üstelik eylemleri sırasında polis müdahalesi ve ters kelepçe uygulamasıyla karşılaşan öğretmenlerin durumuyla çeliştiği gerekçesiyle tepki çekmeye devam ediyor. Eğitimcilerin hak arayışı, sosyal medyada ve kamuoyunda geniş yankı bulmayı sürdürüyor.