reklam
reklam
17 Aralık 2025
İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7261 %0.06
50,1064 %-0.2
5.926,40 % 0,28
Ara
RVpress Ekonomi Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulmasına Yönelik Yeni Düzenleme

Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulmasına Yönelik Yeni Düzenleme

Okunma Süresi: 2 dk

Ticaret Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı, işletmelerin muhasebesiyle ilgili olmayan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasını zorunlu kılan yeni bir tebliği yürürlüğe koydu. Bu düzenleme ile şirketlerin pay defteri ve genel kurul toplantı defterlerinin elektronik ortamda tutulması gerekliliği getirildi. Yapılan değişiklikler, işletmelerin dijital dönüşüm sürecine katkıda bulunmayı amaçlıyor.

Düzenlemenin Detayları

Resmi Gazete'de yayımlanan "İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ" ile şirketlerin pay defteri, genel kurul toplantı ve müzakere defterlerinin elektronik ortamda tutulması zorunlu hale getirildi. Bu adım, ticari işlemlerin daha şeffaf ve erişilebilir hale gelmesini hedefliyor.

Fiziki Defterlerin Kapatılması Süreci

Yeni düzenleme ile birlikte, elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü altındaki şirketler, mevcut fiziki defterlerini kapatmak için notere başvurmak zorundadır. Bu süreçte, fiziki defterlerin kapanış onayını alma süresi, 2 aydan 6 aya çıkarılmıştır. Böylece işletmelerin geçiş sürecinde daha fazla zaman tanınarak, herhangi bir aksaklık yaşanmasının önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Yönetim Kurulu Karar Defteri Uygulamaları

Yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, eğer yeniden fiziki ortamda defter tutmak isterlerse, bu isteği Ticaret Bakanlığına bildirmek zorundadır. Bu durumda, elektronik ortamda tutulan karar defteri sistemde kapatılacak ve fiziki defterin açılış onayı, Bakanlıkça verilen belge doğrultusunda noter tarafından gerçekleştirilecektir. Bu uygulama, şirketlerin ihtiyaçlarına göre esneklik sağlamaktadır.

Böylece, ticari defterlerin elektronik ortamda tutulması, hem işletmelerin muhasebe süreçlerini kolaylaştıracak hem de dijitalleşme sürecini hızlandıracaktır. Bu düzenleme, işletmelerin verimliliğini artırmayı ve ticari işlemlerinin daha düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamayı amaçlamaktadır.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *