reklam
reklam
17 Aralık 2025
İstanbul
Açık
10°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7261 %0.06
50,1064 %-0.2
5.926,40 % 0,28
Ara
RVpress Ekonomi Bosch, 2030'a Kadar 13 Bin İşçi Çıkarmayı Planlıyor

Bosch, 2030'a Kadar 13 Bin İşçi Çıkarmayı Planlıyor

Okunma Süresi: 3 dk

Dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerinden Bosch, maliyetleri azaltmak amacıyla 2030 yılına kadar yaklaşık 13 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu. Şirket, artan uluslararası rekabet ve elektrikli otomobil üretimine geçişin sektörde yarattığı zorlukları gerekçe göstererek bu kararı aldığını açıkladı.

Maliyet Düşürme Stratejisi

Bosch'un merkezi Stuttgart yakınlarındaki Gerlingen'de bulunan şirket, maliyetleri en kısa sürede düşürmeyi hedefliyor. Yapılan açıklamada, maliyetlerin azaltılması için işten çıkarmaların yanı sıra işletme giderlerinin azaltılması, tesis yatırımlarının kısıtlanması ve lojistik ile tedarik zincirlerinin yeniden düzenlenmesi gibi stratejilerin de uygulamaya konulacağı belirtildi. Özellikle mobilite bölümündeki Almanya lokasyonlarında yaklaşık 13 bin kişinin işten çıkarılması planlanıyor.

Rekabet ve Elektrikli Araç Üretimi

Bosch, tedarikçiler için artan uluslararası rekabetin yanı sıra elektrikli otomobillere geçişin otomotiv sektöründeki zorlukların başlıca nedenleri arasında yer aldığını vurguladı. Bu durumda, elektrikli araçların benzinli veya dizel motorlu araçlara göre daha az iş gücü ile üretilebilmesi, işten çıkarmaların artmasına neden oluyor. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi ve İnsan Kaynakları Direktörü Stefan Grosch, şirketin rekabet gücünü artırmak ve maliyetleri kalıcı olarak düşürmek için çeşitli önlemler almak zorunda olduklarını ifade etti. Grosch, "Bu durumu önlemek için birçok farklı yöntem kullanıyoruz. Ancak maalesef, daha fazla işten çıkarmayı önleyemeyeceğimiz gerçeğiyle karşı karşıyayız" dedi.

Şirketin Finansal Durumu

2022 yılı itibarıyla Bosch'un otomotiv parça satışları, bir önceki yıla göre yüzde 0,7 oranında düşerek 55,8 milyar avroya geriledi. Şirket, 2023 yılı için satışların yaklaşık yüzde 2 artış göstererek 57 milyar avroya ulaşmasını bekliyor. 2024 sonu itibarıyla Bosch'un dünya genelinde yaklaşık 418 bin çalışanı bulunuyor. Almanya'da ise yaklaşık 130 bin kişi istihdam edilmektedir. Bosch, otomotiv parçalarının yanı sıra ev aletleri, elektrikli el aletleri ve endüstriyel teknolojiler alanında da faaliyet göstermektedir.

İstihdam Azaltma Programı ve Sendika Tepkisi

Jeopolitik gelişmeler, gümrük vergileri ve elektrikli araçlara geçişin etkileri, otomotiv sektöründeki krizleri derinleştirirken Bosch, 2023 yılından itibaren istihdam azaltma programını uygulamaya almıştı. Şirket, geçtiğimiz yıl dünya genelinde mobilite sektöründe 4 bin 500'ü Almanya'da olmak üzere toplamda 11 bin 600 çalışanını işten çıkarmıştı. Bosch'un açıklamalarına göre, 2030 yılına kadar Almanya'daki çeşitli lokasyonlarda işten çıkarmalar devam edecek.

Almanya'nın en büyük sanayi sendikası IG Metall, Bosch'un işten çıkarmalarına tepki gösterdi. Sendika Genel İş Konseyi Başkanı Frank Sell, otomotiv ve tedarikçi sektörlerindeki mevcut durumun gergin olduğunu belirterek, "Almanya'daki tesislerimizin güvenliğini sağlamak için eş zamanlı taahhütler olmadan, bu düzeyde personel kesintisini kabul etmeyeceğiz. Aslanlar gibi mücadele edeceğiz" dedi.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *