Kırık Tüneli Projesi ile Ulaşımda Yeni Bir Dönem

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kırık Tüneli Projesi'nin Türkiye’nin kuzeydoğusunda önemli bir mühendislik eseri olduğunu vurgulayarak, "Rize ve Erzurum yolu 52 kilometre kısalacak" açıklamasında bulundu. Bu proje, Erzurum-İspir-Rize Devlet Yolu ile birlikte, bölgedeki ulaşım altyapısını güçlendirecek önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Proje Hakkında Detaylar

Erzurum'da devam eden Kırık Tüneli Projesi, Türkiye'nin kuzey-güney koridoru üzerinde yer alan Doğu Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kritik bir bağlantı oluşturacak. Uraloğlu, projenin Ovit Tüneli'nin devamı ve tamamlayıcısı niteliğinde olduğunu belirterek, istihdam ve ekonomik fayda açısından büyük önem taşıdığını ifade etti. Proje tamamlandığında, mevcut yolun uzunluğu 248 kilometreden 196 kilometreye düşecek. Bu da ulaşım süresini 40 ila 60 dakika azaltacak.

İnşaat Aşaması ve Zorluklar

Bakan Uraloğlu, Kırık Tüneli’nde kazı-destekleme çalışmalarının yüzde 90’ının tamamlandığını ve nihai beton kaplamanın yüzde 78’inin gerçekleştirildiğini belirtti. Projenin inşaat sürecinde karşılaşılan zorluklar arasında yoğun yeraltı suyu baskısı dikkat çekiyor. Bu nedenle proje kapsamında suyun deşarj edilmesi için kuyular açıldığı, en yoğun zamanlarda saniyede 206 litre su tahliyesi yapıldığı kaydedildi. Uraloğlu, "Bu tünel, dağların kalbine mühendislik imzası atan bir eser niteliği taşımaktadır" dedi.

Erzurum’un Stratejik Önemi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, Erzurum'un Kafkasya Koridoru üzerindeki stratejik konumuna da dikkat çekerek, bölgenin transit ticaret yolunda önemli bir sanayi ve ticaret merkezi olduğunu vurguladı. Son 23 yılda Erzurum'un ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 126 milyar lira yatırım yapıldığını belirten Uraloğlu, bu yatırımların ulaşım ağını geliştirme çabalarının bir parçası olduğunu ifade etti. Ayrıca, Erzurum’un demiryolu ağının yenilenmesi ve havalimanının modernizasyonu gibi projelere de değindi.

Gelecek Projeler ve Hedefler

Bakan Uraloğlu, Erzurum'u hızlı tren ile tanıştıracak olan Erzincan-Erzurum-Kars hızlı tren hattı etüt projelerinin 2026 yılında tamamlanmasını hedeflediklerini belirtti. Ayrıca, bölgedeki 12 önemli karayolu projesinin yapımına devam edildiğini ve Erzurum'un ulaşım altyapısının güçlendirilmesinin süreceğini vurguladı. Uraloğlu, Kırık Tüneli’nin tamamlanmasının ardından Erzurum ile Rize arasında ulaşımın daha da kolaylaşacağını ve bölgenin ekonomik gelişimine katkı sunacağını ifade etti.

İLGİLİ HABERLER