Diplomaside yeni sayfa: Erdoğan ve El Ghazouani telefonda görüştü

Diplomatik temaslar kapsamında Türkiye ve Moritanya arasındaki ilişkileri bir üst seviyeye taşıma hedefi gündeme geldi. İki liderin görüşmesinde ikili ilişkilerin mevcut durumu masaya yatırılırken, bölgesel gelişmelerin yanı sıra iş birliğinin derinleştirilmesi konusunda mutabakata varıldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Moritanya Cumhurbaşkanı Muhammed Ould Şeyh El Ghazouani ile gerçekleştirdiği telefon trafiğinde, iki ülke arasındaki stratejik ortaklığı güçlendirecek kritik mesajlar verdi.

Diplomatik temaslar kapsamında Türkiye ve Moritanya arasındaki ilişkileri bir üst seviyeye taşıma hedefi gündeme geldi. İki liderin görüşmesinde ikili ilişkilerin mevcut durumu masaya yatırılırken, bölgesel gelişmelerin yanı sıra iş birliğinin derinleştirilmesi konusunda mutabakata varıldı.

Stratejik ortaklıkta yeni dönem

Görüşmenin odak noktasını ekonomik ve savunma odaklı kalkınma hedefleri oluşturdu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, özellikle tarım, ticaret ve balıkçılık sektörlerinin yanı sıra güvenlik ve savunma sanayii alanlarında atılacak somut adımların iki ülke arasındaki mevcut bağı kuvvetlendireceğini vurguladı.

Uluslararası arenada dayanışma mesajı

Gelecek dönemdeki iş birliği takviminin de değerlendirildiği görüşmede, Türkiye ile Moritanya’nın küresel platformlardaki ortak hareket kabiliyetinin artırılması gerektiğine dikkat çekildi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, iki ülke arasındaki ilişkilere ivme kazandıracak bu sürecin kararlılıkla devam edeceğini ifade etti.

İLGİLİ HABERLER